Moravské Blogování

Aneb "osoba hlásící se k moravské národnosti" bloguje.

Klement Gottwald nebyl Moravan!

Proč je nám to pořád dokola předhazováno? Co na to říká česká Wikipedia? A kdo si to nakoncec bere z Klementa příklad?

Ja vim ze jenom ten fakt, ze to tu napisu nic moc nezmeni ale vzhledem k tomu ze krome par komentu na ruznych forech o tom nikdo nejak dlouze nepsal, tak proc tu nemit staly odkaz.
Jiste jste to uz cetli ci rovnou slyseli; "Vzdyt Klement Gottwald byl taky hrdy Moravák..." atp. A ti cechysti maji vzdy za to, ze nam to tak paradne natreli a ze proste proto ze nam pripomenou, ze jeden z komunistickych zlocincu se narodil na Moravě, tak jiste zapomene na to ze Morava mela svoju samospravu, ze jednoduse zapomeneme na soucasnou korupci, nespravedlive rozdelovani verejnych financi, na fakt ze vetsina evropskych statu a cela severni Amerika jsou federalni republiky/monarchie. A to vse jenom proto, ze se Gottwald narodil na Moravě?
Byl to nemanzelsky syn, jinymi slovy bastard, tak kdovi kdo byl fotr. Plus jmeno Gottwald nezni dvakrat slovansky ale to uz se dostavam do trochu nepohodlneho teritoria. Nicmene, CESKA wikipedie (a tu pod palcem "moravisti" rozhodne nemaji) tvrdi ze to byl narodnosti Čech, tak kdo su ja, nebo vy – cechysti, abychom tvrdili opak.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Klement_Gottwald
Ale ta jejich logika je stejne genialni, ne? Moravané a ostatni narody z Moravy a jizniho Slezska by se meli stydet a radeji drzet hubu & krok protoze se tam u nich pred vice jak sto lety narodil politicky zlocinec. V tom pripade se Češi take vzdaji sveho prava na sebeurceni? Nebo v Čechách se snad zlocinci nerodili, nerodi a rodit nebudou? To je vsechno dovoz z Moravy?
My, moravsti vlastenci, si v zadnem pripade nebereme priklad ci inspiraci z tohoto komunistickeho zlocince. Konec koncu, je to ta jedina pro-moravská strana v CR ktera ma na prvnim miste sveho programu zruseni soucasnych kraju. Ktere jsou delany podle kraju jez v roce 1948 zavedl – hadejte kdo? To je snad neco co i bezny cechista uhadne...no a kdyby ne tak tu opet mame na pomoc Wikipedii:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Zem%C4%9B_Moravskoslezsk%C3%A1
Takze jediny kdo se tu vzhlizi ke Klémovi – hrdemu Čechovi z Moravy – jsou opet jen a jenom cechyste a strany ktere zastupuji jejich zajmy – tzn. vsechny ty soucasne v Parlamentu a de-facto i vsechny mimoparlamentni. Pokud to nejsou Naciste (viz posledni zemsky prezident Čech) tak to jsou Staliniste...no vy holt vite na ci stranu se pridat. Ale to je vas problem; nam prosim uz dejte pokoj. My na vetsinu svych rodaku muzeme byt hrdi.
Vetsina z nich by si u vas v Čechách ani neskrtla, na rozdil od dalsich hrdych Čechů z Moravy a Slezska jako Nečas, Paroubek, Milan Jančík, Topolanek a dalsi.
Napr. doc Bárta byl za svoje moravanství – a ano, pise se to moravanství, ne moravismus – perzekuovan. Ale to uz evidentne nebude Moravan ktereho zminite, i presto, ze on se ( na rozdil od jinych) za Moravana povazoval.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Boleslav_B%C3%A1rta
No jak uz jsem tu psal; vy vzdycky mate jasno v tom na ci stranu se pridat a na ci uz ne...

moravak | 27.01.2012, 23:31:00 | trvalý odkaz | Novější | Starší
Linkuj si ! asdf.sk

Komentáře (11)

Tip: Číslo ve hranatých závorkách vytvoří odkaz na jiný komentář
avatar
11 ZLATÝ SLOVA
gogo | 05.03.2012, 13:27:53
Tuty slova pozlatit. Vyškovské rodák Kléma jasně že néni žádné moravák. Je to čechysta jak cyp. Jasně že parlamantní strany hájijó zájmy čechystuv, dyk si je taky zvolili hlavně moravské voliči, kurňa, že, ehm:-)
avatar
10
Moravský Radikál | Mail | WWW | 02.02.2012, 04:44:16
Diky za odpovedi! Ja jsem taky mel za to, ze to je jedno (google.cz vyjede nekolik zminek s oboji verzi) a asi to zatim vice-mene jedno je ale tak jak to vysvetlil anonym v c. 8 dava celkem smysl. Me matlo hlavne to ch a s tim spojene y. Ale diky tomu ze asi hlavnim zamerem tohoto vyrazu je rozlisit mezi obyc. Cechy a priznivci tohoto politickeho nazoru nebo co to je + jim nejak vratit ty kecy o "moravistech", tak asi dava smysl to psat s "i" viz -ismus.
Tak dik a zatim
Spravce :)
avatar
9 Čechismus
Moravskyvlastenec | 01.02.2012, 17:43:33
Já jsem si myslel že je možné psát aji s ''i'', aji s ''y'' ..Ale možná jsem se mýlil ...
avatar
8 Čechismus
01.02.2012, 17:15:52
Správně čechismus. Jedná se o slovo s příponou -ismus (kapitalismus, socialismus...). Některé lidi mate slovo "Čechy", proto píší "y". Ovšem takto vytvořené slovo je gramaticky naprosto nesprávné. Nehledě na to, že čechismus nemá s Čechami (českou zemí) významově mnoho společného. Obdobně se v angličtině používá přípona -ism http://en.wikipedia.org...wiki/-ism .
avatar
7 Komenty & otazka
Moravský Radikál | Mail | WWW | 01.02.2012, 01:54:41
Dobre napasno, Miku.
A ze pozdravuju ve Zdare, kdysi znamem coby Zdar na Morave ;-)
A otazka ohledne pravopisu: jak se vlastne pise slovo Cechysta/Cechismus atp? Protoze bcas to vidim s "i", jindy s "y", tak moc nevim...to asi bude tim ze to je relativne nove slovo, ikdyz na Slovensku ho pouzivali uz minimalne na zac. 90 let ;-)
avatar
6 ŽĎÁR NAD SÁZAVOU - Setkání členů a příznivců MNO Horácko
Moravská národní obec, o. s. | Mail | WWW | 31.01.2012, 19:54:04
avatar
5
MiK | Mail | 30.01.2012, 18:48:54
Moravský býk, pom..dný Gottwald, tak i budoucí prezident byl nemanželský a ani se nenarodil tam, kam jsme jezdili vzdávat hold velikánovi. Co z Moravy odejde do Prahy, nelze považovat za charakter.
Díky za alespoň nějakou představu Moravského domu. My v současné době bojujeme se zimou a omlouvám věrné. Chci upozornit, že nelze se spoléhat, že naše problémy vyřeší konec světa. Otočte pohárek dnem nahoru a do práce!!
avatar
4 re: 2
Moravský Radikál | Mail | WWW | 29.01.2012, 20:27:52
Eduard, zdravim, vitam a diky za souhlas! Taky dik za odkaz, to je skvely web! Nas Janciku neni o moc vice nez nez Gottwaldu, priznam se me celkem prekvapilo ze to je relativne rozsirene jmeno...no este stesti ze jsem sem tu narazku na jeho prijmeni dal, jinak bych o tom webu nevedel ;-)
Kdyz uz su u jmen; Edurad je hezke jmeno, dneska uz ne tak v mode ale muj syn se tak take jmenuje, ikdyz tady v USA maji obcas zato, ze jsem se asi spetl a mam na mysli Edward, nebo jako ze spanelsky Eduardo. Ne, hezky moravsky/cesky - Eduard nebo kdyz uz teda tak alespon Teddy/Edik ;-)Celym jmenem Eduard Jancik Haney a vidim ze i Haney je v CR 17 krat. Ten v NMnM budu samozrejme ja...
Tak zatim
avatar
3 UHERSKÉ HRADIŠTĚ - Reportáž z pietního aktu za JUDr. barona Pražáka
Moravská národní obec, o. s. | Mail | WWW | 29.01.2012, 19:29:08
avatar
2 Příjmení Gottwald
Eduard | 28.01.2012, 17:33:21
Dovolím si poznámku k tomu příjmení. Je to hodně rozšířené jméno hlavně na Vyškovsku. Všichni ti Gottwaldové často nejsou mezi sebou ani příbuzní. Sám jsem jednoho potkal. Ten říkal, že také pochází z Vyškovska ale není příbuzným bývalého prezidenta Klementa Gottwalda. Pokud jde o neslovanský původ, je nepochybné, že se jedná o jméno německého původu. Volně by se dalo přeložit jako "Božihájský" (Gott - Bůh, wald - les, háj). Ovšem německá jména nejsou na Moravě nijak neobvyklá. Jméno Gottwald-Gottwaldová nese v celém "Česku" téměř 1600 lidí. Jinak s článkem naprosto souhlasím.

Mrkně sem:
http://www.kdejsme.cz...ald/hustota
http://www.kdejsme.cz...%A1/hustota
avatar
1
Moravsky Radikal | Mail | WWW | 27.01.2012, 23:43:47
Zitra se muzete zucastnit akce k ucteni pamatky dalsi moravske osobnosti, viz muj predchozi text.
O Aloisi Prazakovi je tez Wiki stranka, vidim ze tam nekdo normalni opravil jeho puvod, este nedavno se tam psalo ze to byl cesky politik. Tak diky!
http://cs.wikipedia.org...BE%C3%A1k
Přidání komentáře